Sunday, February 10, 2013

2 cerita.

'' Yes, I've changed. Pain does that to me ''

Haii..

Pertama..

Minggu ni. I mean since isnin lalu sampai lah jumaat semalam. Minggu paling sibuk aku. Which is ada 3 test sekaligus. Well untuk test CTU151 & BEL260, Alhamdulillah i did my best and i don't have much problems. But when it goes to CSC253, i fall. yesss i fall. Honestly, i put as much effort as i can on it. Mindmap, stayed up, what else? but when i start to read the questions, my head my brain does not feel right. And i can't answer the questions. Alhamdulillah i can answer objective questions very well ( hopefully ). But subjective? it just sucks! Actually, aku tahu semua jawapannya, seriously aku tahu. Tapi, soalan nya tu berputar belit and aku langsung tdk faham apa yg soalan mahu. Padahal, lepas keluar dewan, member2 cakap, memang itu lah yg aku baca & jujur aku cakap, aku akan cakap soalan2 tu semua senang kalau aku faham soalan. sebab apa yg soalan tu mahu, semua yg ditanya, semua yg aku baca & aku ingat. Tapi sebab aku tidak faham soalan, semua hancur. Yess, hancur. Entah apa2 yg aku jawab. Yang memang tiada kenan mengena pun dengan kehendak soalan. Tengok? memang hancur. Markah penuh 60% and aku berani cakap aku akan dapat half saja dari markah penuh. atau mungkin kurang dari itu? Wallahualam. Sebab soalan yg aku capat jawab tu pun just objective & soalan yg markahnya 2,3,4 markah saja berbanding yg aku tidak cakap jawab. 10 markah setiap satu soalan. Jujur aku kecewa dengan diri sendiri. Hampir give up tapi aku bangun balik. Awal sangat mau give up rasanya? Sekarang, aku just rasa tersangat kecewa dengan diri aku & antara kami ni, mungkin aku yg paling rendah markah. Sebab member lain semua dapat jawab & kata soalan tu senang. Ntah lah, aku takut sebenarnya. Takut give up & takut jadi macam sem lalu. Wallahualam.

Kedua..

Well, for those yang kenal aku. Aku manusia yg terus terang. Yes now aku single. No more girlfriend, no more love, no more relationship. No more. But tu bukan bermaksud aku senang cari lain. I mean, yeah mungkin ada orang yang macamtu. Tapi sorry to say, bukan aku. Aku jenis manusia yang sangat cerewet & sangat memerlukan masa yang panjang untuk terima org lain. And emm ada someone yang terus terang dengan perasaan dia sama aku. And yeah, terima kasih. But sorry aku just boleh cakap thank you. And mungkin dia tidak faham, dia mahu aku cuba. Tapi sekarang bukan masanya lagi aku mahu cuba. Aku belum ready untuk semua benda ni. Aku still terkejut, still sakit. Please understand. But she don't understand. Aku try explain, tapi ntah. And suddenly, she told me that she hate me. Hate the way i act, the way i talk. that what she said to me last night. Lepas aku cakap, aku belum ready. Dia marah. Yes, mungkin kau patut lah benci aku. I don't mind. Sebab kau tahu kenapa? aku bukan apa yg org lain mahu. Mungkin semua yang kau mahu dari aku, semua pun aku tidak boleh bagi. Aku tidak pandai layan manusia dgn bagus mungkin. Banyak bukti yg kau nampak. Ex aku gantung aku begitu saja, itu suda cukup describe yg aku tidak layak pun ada relationship dgn siapa2. Otak aku? aku aku tidak cerdik mcm org lain. Perangai aku? mood aku selalu berubah. Nanti kau yg kena. Tapi please, faham lah yg kau tidak boleh paksa aku buat apa yg aku tidak mahu. And asal kau tahu, aku paling tidak suka orang paksa aku. One more thing, sorry aku tidak balas text & tidak angkat call. Cukup lah kau cakap kau benci aku, so there's no point kalau kau still contact orang yg kau benci kn? Honestly, aku penat dengan hal2 begini ni lah. serius penat. drama ja lebih. isk.

I really need a break. *sigh*


Yea, i'm here. In my lovely simply bedroom. How i miss my home, my parents, my lil cousins, my aunt, my brother, my friends. Everything yang ada di Beaufort :')

Fon celcom aku, tinggal di rumah sewa. Bagus bie, bagus! apa jahanam sangat siaaaa?!


bie.

No comments: