Thursday, October 17, 2013

lovestory #1

the reason why aku masuk balik dalam bloggerdotcom actually mau tulis something to someone. tapi dulu aku busy dengan final exam and whatnot jadi aku tiada masa update blog, hilang trussss. well sorry stalker ;)

Sebab aku boring. so aku akan cerita mcmana lovestory aku dengan girlfriend tersayang :)

So, dulu masa zaman2 'jom wechat' oleh lisa surgihani & sam. Aku pun gedik ah install benda tu sbb boring k. and then masa tu juga aku mula active dengan instagram. dipendekkan cerita, satu hari ni, hujung bulan 4 ah, ada sorang request jadi follower.err berhari juga la aku ignored sebab tak kenal. then tak lama tu aku approved tp aku tak follow balik. again. sebab tak kenal. heh. tapi ntah bila lah kn, dia ni aku perasan almost semua gambar2 aku upload dia like. even gambar buruk pun dia like. dalam hati aku kan, 'siapa niii?'. okay then, try follow dia balik. okay itu baru permulaan lah. Lepastu, dia hantar wechat request lah kn. so approved lah. then dia tegur dulu. kalau harap aku? HAHAHA. paling tak boleh tahan soalan pertama dia 'you chinese right?' berdekah lah ketawa aku time tu kan. lagi sorang, tanya soalan bonus. then jawab jujur lah aku muslim apa semua kn. lepastu boleh tak percaya? okay lantaklah taknak percaya pun. lpstu semua, banyka lah kenal2 each other. masa tu dia baru break. so yeah aku jalankan tugas lah kn jadi penasihat even masatu aku solo berbulan --' ohh yea sebab dia tua 2tahun dari aku, aku ckp lah sory sbb aku tak biasa pnggil org kakak abg semua ni. so dia kata okay no problem. lamalama lepastu, makin rapat. dari pagi smpai malam chat. adalah dia pujipuji aku kan itu ini. sehhh. tapi aku buat biasa jela. lepastu, 01 may 2013 aku ckp nak jd girlfriend aku taua tidak. she said yes. but berapa hari lepastu, keluar pukimaksirihjunjung aku, aku start tak selesa dgn cara dia. yes, she's very protective. mcm aku. tp ntah aku tak selesa dgn cara dia lpstu aku tinggal dia. masa tu dia bru start final. bayangkan kejam aku mcmana. sbb sblm ni boleh nmpk lah mcmana kera aku tu. again, sorry baby, my fault. okay lepastu memang mcm lost contact lah. okay lah fine.

selang berapa minggu kot, masa tu aku dekat rumah org. tengah malam. tiba2 chat dia masuk. sumpah ntah kenapa aku gegar satu macam tp act normal lah tanya khabar apa semua. then ckp dia dah getback balik. ohh yea okay lah. tp malam tu dia minta tlg aku, dia tak dpt tidur so nak oncall sbb sblm ni, dia msti dgr aku gerak2 dulu then baru boleh tidur. but masa tu aku tidur rumah org so aku tak boleh cakap. dia just boleh dgr aku gerak2 & dgr aku bersin sbb msa tu aku bersin teruk --'
dari malam tu, akudgn dia contact balik. hmm aku tahu time tu dia dah getback & aku pun kalau boleh takmahu kacau. but masa tu aku rasa semacam. kau tahu kalau JB tiba2 follow kau di twitter mcmana rasa? fuhhhhhh.. then lama2 dia ckp dia still tak boleh padam perasaan sama aku. i was like... really? sbb ntah mabe sbb perasaan tu dah dtg then org tu ckp dia still syg kau, kau rasa lain.. bukan maksud aku rampas dia dari sesiapa, but aku tahu dia sayang aku, & dia pun dah tahu aku dah start sayang dia. and aku & dia pun takmahu tipu perasaan sendiri.
sepanjang berapa bulan relationship aku & dia jadi complicated. sorok sana sorok sini. but kalau dah dapat contact, masing2 lepas rindu.


sampailah bulan 8 dah 3bulan aku dengan dia. itu pun banyak gila lah dugaan. lepas cuti raya, dia datang sini. okaylah sebelum ni memang tak pernah jumpa sbb dia selangor aku sabah. but dia datang juga sini, on 21 august 2013. sehari sebelum birthday aku. fine lah tua dah aku 19 tahun. haha. even masa hari ambil dia dekat airport pn banyak dugaan. dengan tiba2 kwn aku last minute tak dapat hntr aku prgi airport tp thanks chiko sbb jd pnyelamat. and then dgn class account tiba2 buat replacement malam, malam yg sepatutnya aku ambil dia. so, sbb dia ckp its okay dia tunggu sana but aku msti pergi kelas. and kebetulan chiko pun ada class malam time tu. pergi lah, senang gerak. but masa class tu aku langsung tidak fokus. gila lah. dah tu lecturer boleh lambat lambatkn lagi class tu habis --' dlm pukul 10 lebih juga lah aku sampai airport. dgn housemate aku pula yg super excited nk ikut. sampai airport, aku call tak jawab. banyakkk kali. cuak ah ntah dia ni pergi mana ntah. dahlah first time kn dtg. aku pula lmbt ambil. sbb dia tak angkat call, aku cari lah satu airport. so cari punya cari aku nampak ah dia. tengah main tab. kira plan bagi suprise lah tp tempat dia duduk tu yg spoiled. aha. so direct jelah duduk dekat say 'haii'. dia boleh terpaku kat situ kn. 1st time aku peluk dia. rasa tu lain. takmau lepas but itu airport kn, housemate aku pun ada sama. so, peluk tak lama. then sempat marah lagi sbb dari awal2 dah dah pesan, sampai sana terus makan sbb ada kfc kat situ. tapi dia kata dia tak rasa nak makan. sbnrnya aku pun belum mkn dri pagi. pffft~ lepastu angkat barang2 dia semua, keluar airport aku kiss pipi dia. nampak lah dia terkejut kan. then pegang tangan dia pergi kereta chiko. so ontheway balik rumah & sblm tu sggh mkn aku rasa tak lepas tgn dia aku genggam & letak kepala atas bahu dia. masa tu aku dah yakin, aku sayang dia. so sepanjang seminggu mmg plan baik la ke sana sini but lastminute ada modul lah apa. *&^%^! but dpt juga jalan2 sepanjang dia kat situ dlm seminggu tu. beli macam2, pergi sana sini. but aku dapat lah juga belikan dia rantai yg aku jumpa masa raya, tu sebelum dia dtg sini. aku tgok cantik rantai tu and hopefully dia suka la sbb aku memang plan nk belikan dia pun. bila sampai tmpat tu, biarkan dia pilih. yeay, dapat! and aku rasa pergi mana2 memang ada jela aku belikan. aku just nak dia ingat kedai aku & dia pergi kalau tgok barang2 tu semua. bukan sbb aku manjakan dia dgn barang. and then, masa hari dia balik tu. awal pagi hantar dia lah sbb flight pagi. so, yeah. tidak sempat tidur pun malam tu. bersiap semua terus gerak. paling la aku sedih masa tu, yepp paling. tgok jela mcm aku no feeling kan, cover lah depan dia sbb aku takmau dia nangis depan aku. but aku tau bila dia dah check-in tu dia nangis. aku masa tu dlm kereta, so cover aku memang fullblast la. tp aku jejak ja rumah. terus baring, aku rasa memang trlepas lah semua bnda. rindu tu lain. and skrg, aku rindu dia. hari hari rindu.

bulan 9, hujung bulan 9 actually. dia dah sepenuhnya aku punya. sblm its okay lah biar kami yg tahu. sbb aku pun ntah mcmana nk explain. apa yg aku harap masa tu. harap adalah bnyk masa utk aku dgn dia but biasalah dugaan tu dtg bnyk kali. mcm2. tapi sabar tu perlu. and smpai skrg aku sabar sbb aku ikhlas dgn dia. aku buat apa ja asal dia rasa selamat dgn aku. tu janji aku tiap kali ada relationship. but sblum ni, tak pernah aku rasa diorang faham apa maksud selamat bila dgn aku tu. semua ikut kepala masing2. fikir lah utk apa ada relationship kalau kau tak boleh pastikan partner kau rasa selamat & selesa dgn kau? so point nya kau ada relationship apa? and aku tak fikir pastikn girlfriend aku rasa selamat dgn aku tu bnda senang. kau kena sedia utk semua benda utk jaga dia selagi kau mampu lahh. so tu yg aku tgh cuba skrg ni. improve diri sendiri utk jd yg terbaik utk dia. sampai bila nak jadi budak2 ikut kepala angin sendiri kn? perrgghh itu namanya tak berapa nak bijak ;)

now, bulan 10. 5bulan aku dgn dia. aku tak pernah expect pun relationship ni boleh pergi smpai 5bulan. next month dah 6bulan, mksdnya dah half year. bukan sblm ni tak pernah couple tapi dgn dia ni. nak kata cantik. sangat cantik. garang? boleh lah. kuat merajuk & manja tu paling special pasal dia ni. orang kata merengek, melekat 24jam tu bikin rimas. tapi aku? aku rasa tu cara aku tunjuk perasaan aku utk dia. malu depan public? cinta tidak ada limit. tu bagi aku :) and sekarang, kalau siapa suruh aku itu ini, kalau aku tak dgr. contact lah dia. cuma dia boleh pujuk aku buat itu ini. haha. gedik siol. tp tu la yg betul. smpai housemate aku cakap, aku ni maybe kalau nak bangun dari tempat duduk pun nak dia yang tarik aku suruh berdiri.

so hope aku dengan dia smpai bilabila.

trust me, long-distance relationship hal yg palingggg susah kau nak jaga. tapi paling sweet juga kau pernah lalui dlm hidup kau. sebab dari situ lah kau akan belajar sabar, faham, percaya partner kau. tapi tu bukan tiket utk kau curangggg dgn partner kau. tu bukan belajar namanya, tu mintak ajar. kan girlfriend? :)

No comments: