Wednesday, November 14, 2012

It's not easy to be me.

" i don't want to be someone who walks away so easily. "

Masih sama macam haritu. Aku still lagi rasa macam hari tu lah. Hati sakit beb, aku still ingat lagi semua benda yang bikin aku sakit hati. Bila kau bangun pagi, kau terus ingat benda2 tu semua. Sumpah sedih. Tapi yalahh, what can i do? 

So, esok aku bakal pgi satu tempat yg agak asing untuk aku. And hopefully everythings gonna be okay di sana. Aku tdk tahu lah berapa lama aku ada di sana, Tapi mudah-mudahan dapat hilang rasa sakit hati aku lah kn. Susah sebenarnya. Perjalanan esok, mungkin berangkat awal sebab pergi sana sangat lama, sebab tempat tu jauh. Packing satu apa benda pun belum lagi sebab kepala aku tdk okay sangat. Sakit sebenarnya. Perjalanannya confirm memenatkan. Hopefully semuanya selamat. Selamat pergi, selamat balik. Insyaallah, Amin.

Sepanjang 2 hari ni, Yess aku tidak log in benda2 tu ( facebook, twitter ). Macam yg aku cakap di post yg sebelum ni. Handphone? Yess, aku tidak layan. Aku letak dalam laci & aku tidak kisah apa yang jadi. Memang aku patut pun jauh dari benda2 macamtu, aku tidak mau b'cakap dengan orang untuk beberapa waktu ni. Maaf aku belum sedia lagi. Baik aku sorang2 lah dulu sekarang kn? Mungkin ada orang2 yg aku akan layan lah, yang rapat dengan aku & tahu apa masalah aku. Tapi orang lain, tidak. And beberapa hari ni jugak aku banyak habiskan masa aku dengan kamera & menulis. Hobi lama. sana sini tangkap gambar, aku rasa lega sikit :) 

Kalau ikut hati, aku buat semua yang aku rasa aku mau buat sekarang. Smoke, lepak malam sampai pagi dengan budak-budak taman macam selalu, lepak dengan bro aku izzat, zack, sapar and cerita itu ini sampai pecah perut ketawa dengar luahan hati lelaki dorang ni kn. Kadang-kadang tu sampai aku pun terpancing emosi sama dengan dorang. Dasar bie! Tapi untuk sekarang ni, aku betul2 perlu masa untuk sendiri. Even keadaan aku sekarang pun Izzat yang paling rapat dengan aku pun tdk tau. Bestfriends aku yang lain pun tdk tau. Orang lain semua tdk tau. Bukan apa, aku tdk tau mau explain macamana. Sebab serius aku sedih. Tuhan saja lah yg tahu kn? It's okay kalau dorang tdk tau, aku pun tdk mau susahkan orang lain dengan masalah aku. Aku yakin dorang pun ada benda yang lagi penting mau fikir. Betul tidak?

And pagi tadi mood aku kira okay lah. Tu pun aku just diam & baca komik adik aku. Sebab tu aku diam ja. Tapi lepas tu, tengahari aku mintak lah tolong beliau(bapak) aku ambik baju Tshirt fakulti aku yang aku hantar pergi satu kedai ni sebab nama aku tertukar dengan nama classmate aku. So, aku kena lah tukar pergi nama aku sendiri kn. Sebab baju tu baju fakulti & semester depan aku kena pakai pergi kelas actually, aku takut baju tu hilang or benda2 yang tdk patut jadi. Sebab 2 minggu yg lepas aku hantar baju tu. Sebab aku malas keluar, aku mintak tolong lah. Tapi resit yg aku bagi tu, campak macamtu ja? So start situ aku naik darah & mangsanya memang adik aku lah. Sampai sekarang aku still marah lagi sebenarnya. Tapi entah lah.

Jadi, kalau ada sesiapa yang risau pasal aku. Terbaca post aku sebelum ni lagak orang yang putus harapan kn? Jangan risau tau, aku memang tidak okay sekarang. Aku cakap betul kalau dalam blog. Tapi aku belum lagi terfikir mau bunuh diri segala macam itu dong! HAHA ( nda lucu bie, nda lucu ). So, jangan risau, aku memang tdk okay tapi aku still boleh jalani hidup aku macam selalu walaupun hati sakit. It's okay aku ndamau fikir dulu, aku just penat. Untuk yg nda ambil tahu pun pasal aku, terima kasih, aku pun nda minta orang simpati dengan aku. Aku nda minta simpati, tapi aku minta tolong lah hargai aku. Even semua orang pun mau kena hargai kan? Tiada orang pun yang mahu diri dia rasa sakit hati. Percaya cakap aku, kalau hati sudah sakit, sampai bila-bila pun akan sakit walaupun tiada dendam, tetap sakit. Think about it sebelum kamu buat sesuatu. Okayy? Bertindak lah ikut akal & hati :')

'' heyy, i love camera "

" Ze book "

" trying to smile through the pain "

And yeah, mata aku bengkak teruk. Izyan cakap macam kena tumbuk :\

" the lyrics "

" bubu "

bie.

No comments: