Friday, November 2, 2012

A Fresh Start.

Hai..

Lama aku merajuk dengan binatang blogger ni. Sekarang aku kembali ke pangkuan blogger. aww :)
Okay, itu dusta semata! bukan merajuk, cuma mungkin banyak benda yang lebih penting lagi sampai update blog pun terberhenti untuk beberapa bulan. okay, itu lama! sangat lama! Maaf. Dan dalam beberapa bulan tu juga lah, banyak benda aku lalui. Suka, duka, perit, sakit, penat, senyum, menangis, ketawa. Semua aku lalui. Dan lepas semua tu, AKU MASIH HIDUP! aha. Syukur Alhamdulillah, umur masih panjang.


Campus Life :
Well, last post aku pasal tawaran ke Politeknik kn? Tapi rezeki aku bukan di sana & aku dapat masuk UiTM Sabah. Diploma Pentadbiran Awam. Course yang sangat tough bagi aku. Yepp, otak macam aku, and mau sesuaikan diri dengan cara belajar budak U. Susah gia! and sebab aku 2nd intake, agak banyak pelajaran yang aku tertinggal, agak susah lah aku mau kejar semua tu. dengan subjek lain yang asing untuk aku. Final exam aku just jawab apa yang termampu. And aku tahu juga result aku akan teruk. xpecially CSC253, MGT162 & MAT112. aku tidak mahu dismiss. itu ja. Nauzubillah..
 a) Roomates :
- First mendaftar kolej, dengan cool aku masuk bilik & paling manang aku paling awal menghuni bilik tu & esoknya ada 3 orang sudah datang. yeay! malam pertama aku dalam bilik, sorang-sorang okayy! no feeling. sebab aku belum tahu lagi 'cerita' sana. so yeah, berlagak cool saja lah. Esoknya, datang 3orang gegirl. Nda asing lagi, memang dorang ni lah roomates aku kn. Diediey, Eren & Erma. Dorang awesome okay, paling awesome! Tapi nda lama, Erma terpaksa kasi tinggal kami. Tapi tiapa, kami tetap juga sayang kakak Erma! hee. so lepastu, Leha bilik sebelah selalu lepak bilik aku so makin hari makin rapat. Leha baik okayy, memang baik! So begitu lah, hari2 aku dorang lah kawan, adik, kakak, kawan tidur, kawan makan, kawan belajar sampai pagi, semua dorang! :)
b) Classmates
- Sem ni, aku belum rapat lagi dengan semua classmates. idk why dorang mcm takut2 sama aku ==' tp aku memang sombong weyh dalam kelas. Aku just layan budak2 yg aku rasa okay ja. Sombong tak aku? HAHAHA. Tapi budak2 gegirl kelas aku banyak bilik aras 4, aku aras 3. So kalau dorang mau naik bilik dorang mesti lalu aras aku dulu kan? So, kalau aku terserempak dengan dorang, aku mesti tegur. Tapi kalau dalam kelas. Sikit pun aku nda tegur. Kesian dorang. haha. Tp next sem kalau aku masih di UiTM Insyaallah, mesti okay punya lah! So, aku lebih rapat dengan boys berbanding gegirls di sana. tp gegirls pun aku okay, teda masalah :)
c) Subjects/Lecturer
- Subjek paling aku suka ialah.... Political Science & lecturer paling bagus, sporting & 100% cool pun lecturer ajar PAD120 ni. Aku nda tipu, kalau kelas dia seja, paling aku segar & kalau subject lain paling aku pergghh! faham2 lah. aha. Tapi lecturer yang ajar group AM1101A3 semua baik2 belaka. Ohh yess, cikgu platun aku pun best okayy! :)
d) Kawan Baru
- Bila kita dalam persekitaran baru, mesti banyak kawan baru kan? sudah tentu! So, selain classmates, roomates, senior yang superduper kind, aku ada raaaaamai kawan baru & semuanya baik2 belaka. Ada nabilah dari Penang, Ira dari Ampang, rapat dengan dorang & aku banyak share cerita dengan si Ira ni. Sebab kami satu platun, kami selalu jumpa. So, masing2 cerita hal masing2. how sweet? ahaha. Then, Shasha, Oben, aizeck jiran seblah bilik aku, pika, lieyza, farid. banyakk lagi. dorang semua pun best :)

Love :
- Ahah! Tidak tahu mau cakap apa. Tapi aku sayang dia baii! Walaupun dia setahun muda dari aku, tapi macam aku yang muda dari dia. Aku yang perrgghh keras kepala & selalu kena marah ==' Ada satu pasal dia yang orang lain tiada! And of course, dimple dia bikin aku gila! hahaha. Kami jarang the very bejumpa walaupun kalau diikutkan ndala susah sgt kalau mau jumpa tapi sebab masa tu nda kena, apa boleh buat?. so, baby N, iloveyou :)

Passion :
- Photography tetap jadi pojaan hatiku. Tapi since sambung belajar, aku terpaksa tinggalkan kamera ku itu. ohh sedih baii.. And sekarang aku tengah kira2 mahu beli Fujifilm Instax 7s. Nampak cool & cute! :)

 So, itu saja, idea terputus!
bye.

bie.

No comments: