Saturday, October 26, 2013

lelap

2.22am
aku tersedar
ohhh aku terlelap rupanya
aku pandang kiri kanan
aku garu kepala
bila masa aku terlelap?
atas lantai pulak tu
tv layan diri, laptop berpasang,
aku regang leher,
lenguh.

tiba-tiba..
aku teringat
kali terakhir aku terlelap waktu malam
lepastu tersedar semula
waktu kekasih aku tidur nyenyak disebelah aku
aku pandang dia
aku usap pipi dia
aku kucup kening, dahi, tangan, pipi dan bibir manisnya
dia tidak sedar
haha. macam bayi kekasih aku tidur
comel
nyenyak
aku pandang
aku belai

sampaikan aku tak sedar aku yg tak tidur semula
sedar-sedar matahari dah mula muncul
dia pun.. dah bangun
dia hairan pandang aku
dia main rambut aku sambil bertanya ' syg tak tidur ke? '
haah entah, dari sebelum jumpa pun
dia memang mengidap nak kacau pegang tarik rambut aku
kalau orang lain? hah minta maaf
aku biarkan. aku senyum.
aku tak jawab pertanyaan dia. aku geleng saja.
dia senyum lagi. aku kata 'good morning baby '
dia senyum. ' good morning syg '

aku rindu
rindu bila aku nak tidur aku pandang dia
rindu bila aku bangun aku pandang dia juga
rindu bila dia kata ' syg, by nak minum '
rindu bila aku pegangkan tumbler utk dia teguk air
rindu dia salam peluk kucup dahi aku sebelum aku pergi kelas
rindu dia bukakan pintu bila aku pulang kelas
rindu bau dia.
aku rindu semua

tadi
aku terbangun
aku seorang saja

hmm
aku benci jarak macamni
kadang aku terbawa dalam mimpi

kekasih
kau impian terindah aku
sungguh aku tak bohong
tak perlu percaya aku
cuma
aku nak kau tahu
aku sayang kau sungguh-sungguh aku sayang.

No comments: