Wednesday, March 27, 2013

aku yang curi hak kau, atau kau sendiri label bukan hak kau itu menjadi hak kau?

Haii..

Aku tahu lah, aku sepatutnya sibuk dengan preparation untuk first paper aku ahad ni. Tapi aku curi masa sikit update belog. Ya lah kn, memang aku salah seorang pelajar yang tebiat gila gila babeng study last minute and then meroyan sebab kena pulak cari notes di student portal & paling manang kalau notes tu tdk lah lengkap mana! Tapi apapun, thanks Nia & Untoi stay rumah i utk study sama2. Eh eh, untuk  CTU151 aku dgn Nia saja lah & Untoi mintak tunjuk ajar paling berguna dgn housemate aku untuk subjek ECO nya. Bravo! kami bertiga memang sama sekepala, berapa hari lagi paper baru hadap past year paper lah, slides lah.. Pergghhh! Sudah tu, tima2 sekarang lah rambut mula memanjang, menebal & jerawat batu konkrit pun datang lah parking di muka. Cukup2lah buat aku meroyan! --'

Topik lain jap ;

Betul lah orang cakap, makin kita berusaha maju ke depan, mesti ada yang lagi kuat berusaha tarik balik kita ke belakang. Bulan 8 ; 22 haribulan ni cukup aku hidup di dunia 19 tahun. Mungkin sekarang aku kena 'telan' semua yang pahit yg datang dalam hidup aku. Well, x semua orang suka kita. Lagi2 manusia mulut main lepas macam aku, banyak orang menyampah! ;) Dulu, aku paling pantang dgr sikit orang jentik aku, apa lagi cakap belakang/serang aku? Habis makan maki hamun aku. Tapi, sekarang mungkin juga masanya aku ubah perangai syaitan aku. Kena kawal marah & baran.

So, mungkin aku belum boleh ubah sikap aku yang terus-terang & tidak akan aku ubah sampai aku mati pun barangkali. Tapi, untuk si A, si B, si C D E F G yang fikir aku manusia paling munafik, paling syaitan, paling pundek, paling hipokrit. Teruskan lah. Selagi aku boleh sabar, aku sabar & aku tidak akan cakap apa2. Aku ada banyak lagi benda penting yg kena aku fikir. Kalau cara aku tidak masuk dengan cara kau, aku minta maaf & aku tidak akan ubah. sebab apa? sebab ini memang diri aku. kau nampak aku berlagak? aku sarankan kau kenal aku dulu baru buat penilaian. Kau cakap aku hipokrit? kau tanya diri sendiri kenapa aku hipokrit dengan kau. sebab apa? kalau aku nampak 'penipuan' dalam diri kau, aku tdk akan layan kau sama macam manusia2 lain. Sebab apa? makin dilayan manusia penipu, makin aku habis hancur ditipu hidup2. Bukan begitu? Jadi, berusahalah sampai kau penat untuk tarik aku kebelakang, jatuhkan aku sampai aku lumpuh, sepak, terajang, caci, maki, fitnah aku sesuka hati kau. Teruskan... Tapi kau ingat, pahala berlumba-lumba pergi tempat aku. aku tdk rugi apa2. Jangan risau, aku cuma jadi diri aku sendiri, aku tidak ambil pun 'diri kau' yang kau anggap sempurna tu. Aku tidak kisah. Sebab semakin aku ambil kisah, semakin aku ambil peduli, aku sendiri yang sakit. Aku juga yang siksa. Bukan kau, bukan dia, bukan manusia2 lain. selagi Tuhan masih sayang aku, aku kebal. Perasaan, hati, jiwa aku mati? Mungkin sudah lama, tapi aku yang tidak sedar. Mungkin.

Cuma, kalau kau betul berani, jumpa aku. Bukan jaja cerita sana sini. Aku bukan watak utama novel bestseller yang kau boleh cerita dgn semua orang dari muka surat satu sampai ending :)

Siapa yang berkaitan, mungkin ada lirik2 dalam lagu ni yang sesuai. Sudi lah dengar ;

Kiri : Juna ( Arjuna ) , Kanan : Copi ( Sophie ). Ya aku tahu mereka comel !
bie.

No comments: